Mega Men
The warmth of life has entered my tomb. Prepare yourself, mortal, to serve my Master for eternity!

Join the forum, it's quick and easy

Mega Men
The warmth of life has entered my tomb. Prepare yourself, mortal, to serve my Master for eternity!
Mega Men
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

wiki och annan info

3 posters

Gå ner

wiki och annan info Empty wiki och annan info

Inlägg  Falske_bengt fre feb 01, 2013 5:16 pm

Här kommer två bra linkar, en som visar vilka gems man kommer få och en som visar alla quest där kan man gå in och kolla och planera lite.
https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0Anunpnd0-mAudHIxazRvZGpqLXdlQ3JfT0hkWVRjV2c&toomany=true
http://en.pathofexilewiki.com/wiki/Quests
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

wiki och annan info Empty Sv: wiki och annan info

Inlägg  Falske_bengt ons mar 20, 2013 9:05 pm

Eftersom vi alla har dött så tänkte jag skriva ner lite som kan vara bra att tänka på.

Armour och Evasion
Det finns ju flera mekanismer för mer försvar än just bara life. Evasion är något som rangers, precis som Shadows och Dualists, lätt får mycket av eftersom det inte bara baseras på evasion nodes utan också dex. En viktig sak att komma ihåg är att Evasion ger inte en % to dodge bara utan den kopplas till fiendens accuracy så en boss eller ett hög levelat mob har större chans att pricka dig än trash. Så man kan inte stacka CP hög Evasion och hoppas på att aldrig bli prickad. Likadant är det med armour. Din armour reducerar skadan procentuellt kopplat till skadan fienden gör. Så en boss (Brutus jag tittar på dig) som har hög fysisk skada kan total krossa din armour så att den i stort sätt blir värdelös. Det finns en flask "Graniteflask" som ökar din armour med upp till 8000 vilket man brukar använda för att tanka tunga slag. Armour reducerar inte heller elemental dmg. Med iron reflexes kan du göra om evasion till armour vilket är awesome (jag har det på min ranger).

Resists
Resistsen minska elemental skada, det finns även chaos skada som är lite speciellt. Max resist är 75 % vilket låter mycket men för en build med bara elemental dmg är det lätt hänt att man slår ihjäl sig själv på ett reflect mob. reflectmobs är precis som det låter, lite av skadan man gör på dem går tillbaka till dig själv. Mycket skada + crit hit har dödat många i HC ligan. För att överleva dessa så kan man höja sina resists över 75 % med bland annat en passiv som heter "Elemental adaptaion", med auran "purity" som ger +4% max resists (om man även tar "Inner force" ökar man effekten med 1% så totalt 5%) och en unique "Saffell's Frame". totalt 15 % extra. Om man inte kan få dessa så är inte det alltid hela världen, men man ska ALLTID ha 75 % i alla resists. I chaos är det lite annorlunda. Den skadan går alltid rakt in på Life och struntar i alla resists så länga man inte har resist mot Chaos då. Som jag förstår det så är det bra att ha mycket av denna med eftersom mobs i slutet av spelet kan göra sjuk chaos dmg, men är inte lika viktigt längs med vägen, men får inte glömmas bort. så släng inte ett item som har det.

Lite tips för att skapa en egen build:

Tänk life! Bara life, eftersom Armour kan krossas, missa en dodge, chaos dmg med mera... många gånger så kan skillen du väljer att använda linkas med supports så att den ändå gör mycket skada. Ett vinnande tanke sätt är: Du kan alltid slå en gång till om inte fienden dör, men dör du så spelar det ingen roll hur mycket DPS du hade kunnat göra.
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

wiki och annan info Empty Sv: wiki och annan info

Inlägg  Dr. Drakken ons mar 20, 2013 9:26 pm

vid vilken punkt i spelet bör man ha 75 resists?
Dr. Drakken
Dr. Drakken

Antal inlägg : 1350
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

wiki och annan info Empty Sv: wiki och annan info

Inlägg  LurigaKent ons mar 20, 2013 10:16 pm

Det är när man närmar sig 40+.
Just nu glider jag runt med 40% res i lvl 32. pirat
LurigaKent
LurigaKent

Antal inlägg : 817
Join date : 11-08-08
Age : 35
Ort : Höör

Till överst på sidan Gå ner

wiki och annan info Empty Sv: wiki och annan info

Inlägg  LurigaKent tor mar 21, 2013 1:37 am

Låt mig ta tillbaka min kommentar att det var ok att springa runt med 40% res. Kolla fullscreen HD så kan ni förstå hur jag svettades.

 


Senast ändrad av LurigaKent den tor mar 21, 2013 10:22 am, ändrad totalt 2 gånger
LurigaKent
LurigaKent

Antal inlägg : 817
Join date : 11-08-08
Age : 35
Ort : Höör

Till överst på sidan Gå ner

wiki och annan info Empty Sv: wiki och annan info

Inlägg  Dr. Drakken tor mar 21, 2013 8:15 am

du är usel, mattis. att lägga upp privata klipp på youtube, det är uselt.
Dr. Drakken
Dr. Drakken

Antal inlägg : 1350
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

wiki och annan info Empty Sv: wiki och annan info

Inlägg  Falske_bengt tor mar 21, 2013 8:25 am

Kan inte se det heller :/
Men jag brukar ha så höga som möjligt på Vaal, sen bara fortsätter jag med de.
När man närmar sig slutet av act 3 är det mycket elemental så där försöker jag ha 75 %, så hålla det spelet igenom.
Naturligtvis är det ju ok allt ligga strax under med, men man ska satsa på att ha fullt.
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

wiki och annan info Empty Sv: wiki och annan info

Inlägg  LurigaKent ons apr 03, 2013 9:58 pm

Till din archer ricke Wink
LurigaKent
LurigaKent

Antal inlägg : 817
Join date : 11-08-08
Age : 35
Ort : Höör

Till överst på sidan Gå ner

wiki och annan info Empty Sv: wiki och annan info

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet