Mega Men
The warmth of life has entered my tomb. Prepare yourself, mortal, to serve my Master for eternity!

Join the forum, it's quick and easy

Mega Men
The warmth of life has entered my tomb. Prepare yourself, mortal, to serve my Master for eternity!
Mega Men
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då)

3 posters

Gå ner

Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då) Empty Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då)

Inlägg  Falske_bengt tor jun 06, 2013 7:42 am

Onslaught öppnar Lördagen den 8 kl 0300.
Jag vet inte om någon av er är taggade, men jag tänkte köra en uppesittare, kanske få med björn.
Jag tänkte gå upp kl 0230, koka lite kaffe, bre någon god macka, ta med chipspåsen in i rummet och inte komma ut för ens kl 15 eller nått.
Om det verkar lite extremt eller drygt så undrar jag i alla fall om ni kommer spela i ligan eller inte?
Mattis verkar taggad, kan nog få med björn, forkner har jag inte prata med på ett tag, anton vill väl inte spela antar jag.
Updaten är uppe nu om man vill kolla in hur man kan bygga sin nya toon.
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då) Empty Sv: Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då)

Inlägg  Falske_bengt tor jun 06, 2013 7:16 pm

Jag har velat fram och tillbaka nu med builds. Vill sjukt gärna köra en cleaver, men det kommer inte hålla.
Om vi ska ha en chans så måste mobsen debuffas mycket. Och cold skada är nog det ända som kan "rädda oss".
Det är mindre skada på alla sätt, men det är i alla fall säkrare.
Det intressanta är att om man slowar alla mobbsen så rör de sig och attackerar lika snabbt som i HC!

Det finns några builds som jag tror är ett jävligt bra team.

En dual totem ice spear eller freeze pulse witch eller nått. Ice spear har fördelen att den critar ofta och lätt vilket betyder freeze. Den är lite svårare att kontrollera och gör därför antagligen mindre skada än FP som inte är lika beroende av god plasering. Jag gjorde ju en Ice spear witch i softcore om ni minns henne? Hon var faktiskt rätt kul, men weak eftersom jag bara fokuserade på skada.

En Ice Shot ranger, Kommer kunna chilla allt och kommer i framtiden ha 2 curses (frostbite, ökar skadan för alla som kör cold och temp chains, som slowar ännu mer eller enfeeble för att sänka deras skada) Skadan är sådär, med en OK AOE attack och en OK singel target. Den stora fördelen är klart CC:n.
Jag kommer köra denna, eftersom det är en viktig toon för att vi ska klara oss (tror jag i alla fall.. Och jag pallar inte DÖ!).

En witch med Power siphon (wand) med elemental skada och hög crit chans. Kripps wander typ eller exakt. Kan då ge power charges till alla i teamet. Crit till alla HURRA! Kommer nog bli teamet Carry eller bästa DPS.

En Glacial Hammer templar eller mara hade varit en stark teammate som med meleesplash och multistrike kan komma att freezelocka alla farliga eller nära mobs. One hander får ju en sköld och då mer def men en two hander får typ dubbla skadan. Den stora negativa grejen med denna är att man är melee! i team så chillas ju alla mobsen, men solo måste man hantera alla sjuka archers och casters. (Denna builden är lite grädde på moset, men syncar bra tillsammans, dock spelar vi ju inte 100% med varandra hela tiden).

Ni får gärna kommer med fler förslag som kan synca bra med cold. Men tänk på att melee får face tanka allt och det är kanske inte alltid så lätt, ranged kan lättare fly.

EDIT: Glacial Hammer kommer nog inte funka så bra, det hänger på linksen, det är för få för att få det starkt tror jag. Björn sa att en spark totem är bra i grupp eftersom dom kan shocka åt teamet.
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då) Empty Sv: Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då)

Inlägg  Falske_bengt fre jun 07, 2013 2:56 pm

Okej glöm att det som jag sa innan.
Björn övertalade mig att satsa på en crit cleaver.
Så kör va ni vill.

Föresten så kommer jag och björn göra en push inatt. Hade varit sjukt kul ifall ni ville vara på.
Ni får komma hit innan om ni vill, men ring mig då.
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då) Empty Sv: Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då)

Inlägg  Falske_bengt lör jun 08, 2013 11:20 am

Är i topp 100 Smile
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då) Empty Sv: Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då)

Inlägg  Dr. Drakken lör jun 08, 2013 11:43 am

Go Bengtamon!
Dr. Drakken
Dr. Drakken

Antal inlägg : 1350
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då) Empty Sv: Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då)

Inlägg  LurigaKent sön jun 09, 2013 12:23 am

Starkt jobbat. Som du kanske kunde gissa så decka jag vid 8. Körde ni ända till kl 13:00?
LurigaKent
LurigaKent

Antal inlägg : 817
Join date : 11-08-08
Age : 36
Ort : Höör

Till överst på sidan Gå ner

Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då) Empty Sv: Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då)

Inlägg  Falske_bengt sön jun 09, 2013 10:55 am

japp jag är level 46
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då) Empty Sv: Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då)

Inlägg  LurigaKent tis jun 18, 2013 11:14 pm

Lvl 70. KirituKent

Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då) 70h
Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då) Klf
Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då) 1ox


LurigaKent
LurigaKent

Antal inlägg : 817
Join date : 11-08-08
Age : 36
Ort : Höör

Till överst på sidan Gå ner

Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då) Empty Sv: Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då)

Inlägg  Dr. Drakken lör jun 22, 2013 3:46 pm

jag är level 47 och ricke är 49. ses imorgon mattis.
Dr. Drakken
Dr. Drakken

Antal inlägg : 1350
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då) Empty Sv: Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då)

Inlägg  Falske_bengt mån jun 24, 2013 3:23 pm


GG madda fakka
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då) Empty Sv: Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då)

Inlägg  Falske_bengt sön jun 30, 2013 5:00 pm

Skulle döda merciless Vaal.

Jag och en annan kille, templar cleaver, clearar hela vägen upp till Vaal efter att björn hjälpt mig med bandits.
Allt går bra och vi hittar snabbt upp för en gång skull. Men när vi kommer upp frågan han direkt om jag är redå. Jag frågar han om vi inte ska vänta in ett fullt team eller köpa en kill. Han säger inget och startar Vaal.
"... Fuuuu!? Är han dum eller?" Jaja tänker jag detta kanske går då. Jag ska bara inte gå nära utan bara chilla som fan. Vaal flummar runt och gör lite rocks, ice, mm. Men sen blir jag prickad av lightning beamen! Holy crap 2/3 av mitt liv försvinner på första, jag fick panik och smashade 1-5 på tangent bordet medans jag sprang mot TPn. Jag kommer in till town, sjukt rädd.
"tänk om jag får två rocks på mig snabbt. dör jag då?" Går in igen, men rör mig inte så att jag är odödlig. 2 sek står jag och bara laddar för att göra en push
"tänk om jag dör nu, min nya favvo build, detta är egentligen jävligt dumt". Cleavern springer runt och sen ser jag att han går från fullt hp till 0 instantly!
"Fuck!!! Fuck that! Im out!"
innan odödligheten ens gått ner till 15 så tpar jag hem.
Han skrev inget, jag skrev nått typ "OMG!", men han bara väntade ett tag och sen logga han ut.
Jag köpten en kill för 2 chaos, hade ju ändå tpn uppe. En sparker kom in och gjorde jobbet medans jag chillade i town, sen bara tpa jag in i slutet.
"Easy, peacy and Cheesy" Hur lungt som helst, som det ska vara på en Vaal kill.
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då) Empty Sv: Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då)

Inlägg  Falske_bengt tis jul 02, 2013 5:07 pm

Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då) 5ws



omg that boss
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då) Empty Sv: Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då)

Inlägg  Dr. Drakken tis jul 02, 2013 6:55 pm

NEJNEJNEJ
bear traps?
Dr. Drakken
Dr. Drakken

Antal inlägg : 1350
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då) Empty Sv: Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då)

Inlägg  Falske_bengt tis jul 02, 2013 7:32 pm

Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte, men det verkar ju rimligt.
Jag såg bara hur livet sprang iväg helt plötsligt, smacha tangentbordet men det hjälpte inte utan dog dirr.
Tog kanske 3 sek, jag var inte snabb nog med Esc heller.
Det var i City of sarn och allt var chill trodde jag...

Så...
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då) Empty Sv: Onslaught = HC + 30% attackspeed (för monsterna då)

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet