Mega Men
The warmth of life has entered my tomb. Prepare yourself, mortal, to serve my Master for eternity!

Join the forum, it's quick and easy

Mega Men
The warmth of life has entered my tomb. Prepare yourself, mortal, to serve my Master for eternity!
Mega Men
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Path of Exile

4 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Path of Exile Empty Path of Exile

Inlägg  Falske_bengt tor jan 03, 2013 2:24 am

Japp!
Spelet som liknar Diablo 2 mer än alla andra blir Open Beta den 23 jan.
Om ni tycker det är gay och lite för lite att göra, open betas är för töntar och så vidare... FEL!
Här från man 2 acter, 3 svårighetsgrader plus en massa maps som det kallas. Man kan även börja direkt i Hardcore mode vilket är fett ös från start.

Jag har stött dem lite så har tillgång till closed beta och jag måste säga att det är det fetaste min/maxing spelet på jävligt länge.
Tror ni mig inte kolla här:
http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree
det är bara det passiva level up trädet.
sen kommer alla skills som levelar självt:
http://en.pathofexilewiki.com/wiki/Skill_Gems#Gems
Vad stackar? vad kan synkas? vilka gem passar bäst ihop? vilka items måste man ha? Hur får man hop det i passiv trädet?
Det är helt sjukt vad mycket olika builds det går att göra i detta spelet.
Jag har ett lite kul exempel. Snackade lite i global chatten och en kille skryter om sin super höga lightning skada. Den var så bra att gudarna grät, så han då linkat runt för att maxa det. Men så möter han en lightning resistant mob boss med stun. Pewpew lightningbolt,lightningbolt... meh.. Slap! Stun! game over. Me Gusta.

Gameplay mässigt påminner det mycket om D2 motor fast utan sprint. Precis som i D2 så finns det inte heller några speciella roller man tar, utan alla måste kunna överleva solo för att passa i grupp. Klart att man kan göra en hp tank eller en fire witch, men det är ju långt ifrån swtor. Allt går lite långsammare än i D3, vilket gör att man har bra grepp över vad som händer. Man använder knapparna 1-5 för pots, q,w,e,r,t för skills samt mus knapp 1,2,3 för skills. Inte tusen saker att hålla koll på men ändå så man måste ha koll.

EDIT: Glömde säga att det finns ingen fast valuta som guld i spelet utan all handel sker med olika sällsynta crafting mtrl. Dessa kan användas för att göra ett item magiskt, ändra egenskaper, ändra färgen på socketsen, mm. Vilket gör att allt värdet ändrar lite beroende på vad man har för förutsättningar. Också en kul grej med spelet.

Jag har mest provat int klasserna och måste säga att jag trivs jäkligt bra med dem. Har faktiskt inte än startat en str eller dex toon än. Det känns lite som man måste lära sig en del av passivträdet i taget för att prestera bäst. har bara spelat i Hardcore, men inte dött än. Jag fegar rätt mycket, men det har varit nära flera gånger. jävla stun/slow bossar är helt sjuka. Man kan springa runt och spöa skiten ur mobsen på leveln, men så kommer en boss med slow/stun och slår bort 1/4 av livet per slag. då är man inte så tuff.

Ärligt talat så är detta ett spel rätt upp i min gränd. Har bara problem med att välja en build som vanligt.
monkey monkey monkey monkey monkey av fem möjliga

Kripparrian har spelat detta rätt mycket på senaste tiden. Han har rätt mycket kul info på sin kanal. Gå in och kolla ifall ni är intresserade. Här är en link:
https://www.youtube.com/watch?v=8_aWMBNp59Q&list=UUeBMccz-PDZf6OB4aV6a3eA
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Path of Exile Empty Sv: Path of Exile

Inlägg  Dr. Drakken tor jan 03, 2013 9:54 am

cool story, bro
Dr. Drakken
Dr. Drakken

Antal inlägg : 1350
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Path of Exile Empty Sv: Path of Exile

Inlägg  Dr. Drakken tor jan 03, 2013 10:00 am

älskar skillträdet btw.

alltså 10 dollar. det är inte mycket det...
Dr. Drakken
Dr. Drakken

Antal inlägg : 1350
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Path of Exile Empty Sv: Path of Exile

Inlägg  Falske_bengt tor jan 03, 2013 11:37 am

Spelade i 2 timmar för att få en skill till min main char.
Man får skillgems för vissa avslutade quest. Det var en bra skill.
Visste om att jag levde lite farligt då jag rushade lite. Dog. Hatar detta spelet.
Jävla tur att det inte var main toonen.

På tal om 10$ så tyckte jag det var värt det. Man får se det mer som välgörenhet än köp, eller ja det gör man ju som man vill.
Men vill ni inte lägga cash så blir det ju open beta den 23 jan.
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Path of Exile Empty Sv: Path of Exile

Inlägg  Falske_bengt tis jan 08, 2013 1:34 am

Körde ett HC-2timmars-race i PoE i natt.
Jag blev en lvl 12 templar och när jag dog levelade Kripp till 23.
Jälva slow-boss tog mig.
Men det slutar nu vid 0300 så måste ju stanna uppe och se hur allt går.
Sjukt ballt i alla fall Smile
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Path of Exile Empty Sv: Path of Exile

Inlägg  Falske_bengt tis jan 08, 2013 2:06 am

Ja jag lyckades inte fixa en Screen på mig, men här är i alla fall top resultaten.

Path of Exile Skrmbild3



Jag dog så fick inga ings eller nått, nästa gång det blir nått liknande, så ska jag bara löka igenom och samla hem vinsten Arrow
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Path of Exile Empty Sv: Path of Exile

Inlägg  Falske_bengt tor jan 17, 2013 1:36 pm

6 dagar och 7 timmar kvar innan det är open beta!
Någon som vill prova?
Hardcore naturligtvis då. Jag har bara kört HC och bara dött när jag försökt racea igen för att få skills och annat. Så om man chillar och se till att man kan klara av mobsen där man är och fixar sjyst gear är det lugnt. Man måste även ha lite annorlunda build för HC, men om man tänker på att man inte vill springa runt och dö i SC hela jävla tiden så blir det väldigt liknande.

Jag har som vanligt lite svårt att hitta en bra build. Det är för att jag vill ha något som är bra på att masha fiender, men som inte dör när bossar kollar på en. Det finns mycket awesome vissa bättre än andra, men alla har tunga för- och nackdelar. Finns väl 4 stycken som jag fastnat mest för.

The Summoner
Kan vara en witch eller templar och antingen med försvar focus på Life eller Energy shield. Alla summoners hade alla minion passivs, curses mot fiender och auror som boostar minonsen. Det är en jävligt stabil build som har mycket points över när man är bra speccad, vilket är bra får då kan man öka sitt försvar. Men minionsen är lite derpiga och inte super snabba på att ha ihjäl annat. Men eftersom minionsen i stort sätt tankar all skada så dör man sällan i end game, men vägen dit är lite farlig innan minionsen fått upp skada och försvar. Det finns många olika typer av summoners, eftersom man får points över kan välja att spendera dessa på lite olika attacker och liknande, men jag tar inte upp det här.
Det är ju den char jag kommit längst med och även om det varit svårt, så har jag sällan varit nära på att dö. Men det är ju mycket slöare än vissa andra builds.

The Lightning Striker
Thor eller vad fan man vill kalla han är en Templar eller Marauder med mycket Life och mycket hög skada. Det är väl den som liknar din HolyShockBatman mest Forkner. Fullt focus på skille lightning strike som är en melee attack som skjuter ut tre projektiler men lightning skada. Denna skillen kan man göra sjukt stark genom att linka den till lite olika support gems så som: extra weapon elemental dmg, chain, life leech och så vidare. En FET varning dock, det finns mobs som har elemental reflect i end game som har dödat absolut flest HC spelare. Dom är inte OP utan bara reflekterar en del av skadan man gör. Men om man levererar en crit med hög crit dmg kan man slå ihjäl sig själv på en träff. Men eftersom man ser till att ha mycket Life kanske man kan ta en egen crit. Finns vägar runt sånna mobs, typ genom att inte crita och ge en hög andel fysisk skada ist, dock focuserar inte någon av mina builds på fysisk skada :/.
Jag har inte kommit så långt med denna charen bara börjat i stort sätt. Men den krossar allt i början. Måste specca mer Life sen i open så jag inte dör på reflect mobs bara.

The Dual Spell Totem
Igen en Templar som fokuserar på en soon to be Keystone som heter typ dual totems. Spell totems kan kasta en spell som är linkad till den med supports och allt. Totemen kastar spellen utan att den kostar mana för dig, dock måste man betala dubbla kostnaden en gång för att sätta ut totemen. Det bästa med totems är att de tar skadan om de skjuter på reflect mobs. Oh no min totam one shota sig själv Sad bara placera ut en ny. Tänk er att maxa en spell tills den blir helt stört bra med hög crit chance och hög crit dmg och flera projektiler med mera, och vara helt säker från mobsen som dödar flest HC gamers. Vilken tanke va? Nu dubbla den med dual totems. Denna builden är så OP att den kommer bli fett nerfad i open beta, men troligtvis inte på långa vägar så mycket att det kommer göra dual totems dåliga.
Har haft mycket planer på att göra denna typen av char, men man måste vara i level 31 för att få gemen spell totem. Och man måste ha bra med spell dmg och keystonen för att det ska funka.

The Arrow
En archer build som påminner mycket om Lightning strikern, men använder pilbåge. Shadow, witch, templar är bra start klasser. För att denna charen ska bli super ska man änvända en bowskill som lightning arrow eller elemental hit eller split arrow, sen linka de till multiple projectiles och chain, detta gör att pilarna är många fler och efter de prickar chainar de vidare som chain lightning i WC3. Lightning arrow gör dessutom skada på närstående fiender så en attack som för varje attack skadar nära fiender som är tre stycken som chainar tre gåner. Den skadan på gruppen om alla hits träffar... 3*3*(kanske 3 beroende på hur tätt fienden står.)=18 attacker som träffar med bra skada, blir till något helt galet. Och the arrow är inte bara bra på grupper utan kan linka elemetal hit till crit dmg, elemntal dmg med mera för att få en stark singel attack. Problemet är att det är en form av glaskanon mycket mindre möjlighet till försvar än lightning strikern. Och här kan man verkligen snacka om one shota sig själv om man har otur. det finns vägar runt det jag har bara inte kollat upp det Razz
Har gjort en och spelat ett tag. Den är lökig och fin, det är sällan man hamnar så nära någon att de kan slå på en. Men man måste vara på sin vakt. Tar också lite tid innan den börjar skina, men sen kan den rensa allt.
Kripp har gjort en Wand templar som fungerar väldigt liknande, men använder power siphon som attack. Den gör fysisk skada ist för elemental. Vilket gör att han behöver inte bry sig om reflect mobs. Inte lika stark, inte lika snabb, men stabilare. Man kan dessutom ha en sköld i offhand om man använder wands.

Ja det var väl dem. Som ni ser har jag mest spelat den norra delen trädet med klasserna templar, witch och shadow. Hur de andra funkar har jag dålig till ingen koll på. Så det finns mycket kvar att utforska för min del. Det finns även en Keystone som heter Chaos inoculation som kommer bli nerfad som fan i Open beta. Så jag har inte gått in på den, men det den gör är att den gör det möjligt att bara stacka energy shield och immun mot chaos dmg som i vanliga fall går igenom allt försvar. Väntar med att säga nått mer om CI innan open beta. Allt jag kan säga om försvar är att mycket life är alltid bra försvar.

king
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Path of Exile Empty Sv: Path of Exile

Inlägg  Dr. Drakken tor jan 17, 2013 1:42 pm

klart vi ska prova. förvänta dig inte att någon annan kommer att plugga lika mycket som du har gjort dock...
Dr. Drakken
Dr. Drakken

Antal inlägg : 1350
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Path of Exile Empty Sv: Path of Exile

Inlägg  Falske_bengt tor jan 17, 2013 2:55 pm

Det kommer automatiskt när man börjar bygga sin char. Vad man ska specca, vilka skills som gör mycket dmg, hur de ska linkas. Det jag stör mig mest på är att de ska ändra om i trädet och på skillsen när Open Beta kommer. Så det lönar sig inte riktigt att plugga nu ändå. Ville bara visa lite av det som jag tyckt varat de mest kraftfulla charsen än så länge.
Såg nu att det var rätt mycket att läsa.
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Path of Exile Empty Sv: Path of Exile

Inlägg  Falske_bengt tis jan 22, 2013 7:48 pm

Det släpps imrgon kl 2200. ni kan nog redan nu ladda ner spelet om ni undrar cyclops
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Path of Exile Empty Sv: Path of Exile

Inlägg  Dr. Drakken tis jan 22, 2013 7:52 pm

it begins...
Dr. Drakken
Dr. Drakken

Antal inlägg : 1350
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Path of Exile Empty Sv: Path of Exile

Inlägg  LurigaKent tis jan 22, 2013 8:27 pm

får ångest när jag kollar på det skill-trädet
LurigaKent
LurigaKent

Antal inlägg : 817
Join date : 11-08-08
Age : 36
Ort : Höör

Till överst på sidan Gå ner

Path of Exile Empty Sv: Path of Exile

Inlägg  Dr. Drakken tis jan 22, 2013 8:37 pm

äh bara höfta till lite så går det nog bra Wink

har du testat gruppa än ricke?
Dr. Drakken
Dr. Drakken

Antal inlägg : 1350
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Path of Exile Empty Sv: Path of Exile

Inlägg  Falske_bengt tis jan 22, 2013 8:45 pm

Om ni vill ha lite tips inför skill trädet till imorgon så kommer det några här:
Eftersom vi i stort sätt kommer köra HC, så satsa på life! se alltid till att ha hyfad gear och så. Som sägt så har jag bara dött två gånger och det var när jag rushade. Jag har inte på något sätt nått end game, så jag vet inte hur det funkar riktigt.
läs på forumet eller på wikin för att hitta skills som verkar intressanta.
pallar ni inte det så bara välj de skillgems som låter bra. och sen när ni levelar up och får mer och mer gems, så börja fundera på vilka om kan syncas och linkas.

Jag kommer nog köra en summon templar med life.
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Path of Exile Empty Sv: Path of Exile

Inlägg  Dr. Drakken tis jan 22, 2013 8:51 pm

jag bokar HolyShockBatman prick kl.22
Dr. Drakken
Dr. Drakken

Antal inlägg : 1350
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Path of Exile Empty Sv: Path of Exile

Inlägg  Falske_bengt ons jan 23, 2013 9:18 am

det var et godt valg! Holy Shock Batman er en superhelt med lyn og kram.
cheers
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Path of Exile Empty Sv: Path of Exile

Inlägg  Dr. Drakken ons jan 23, 2013 11:28 am

pokkers hvad snyd er at bruge google oversætte.
Dr. Drakken
Dr. Drakken

Antal inlägg : 1350
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Path of Exile Empty Sv: Path of Exile

Inlägg  Falske_bengt ons jan 23, 2013 12:30 pm

Ja vi får väl sluta använda det och ist använda våra riktiga kunskaper.
kanske ska prova med babblefish
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Path of Exile Empty Sv: Path of Exile

Inlägg  Falske_bengt tor jan 24, 2013 8:42 am

jag har fått ner det nu och fått igång det. Men kom på att vi ska på hundkurs ikväll. Jag kommer väl in runt 20 tror jag, men fritt fram att skapa karaktärer och sånt! Vi kan inte ha som i star wars att vi väntar på varandra hela tiden, då blir det ju inget spelat. Vet inte hur det funkar med power leveling i detta dock, kanske är fritt fram.
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Path of Exile Empty Sv: Path of Exile

Inlägg  ronin5432 tor jan 24, 2013 2:05 pm

dog i lv 4 . blev rushad av 10+ mobs med en ice boss ...FUCK
ronin5432
ronin5432

Antal inlägg : 563
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Path of Exile Empty Sv: Path of Exile

Inlägg  Falske_bengt tor jan 24, 2013 3:55 pm

shit happens sunny
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Path of Exile Empty Sv: Path of Exile

Inlägg  Falske_bengt tor jan 24, 2013 6:29 pm

Anton dör av lagg så det får bli softcore ist...
det blir väl nice ändå
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Path of Exile Empty Sv: Path of Exile

Inlägg  Falske_bengt tor jan 24, 2013 6:30 pm

tänk på att man inte kommer behöva lika mycket försvar. så mer dmg, mindre försvar. gör inget om man dör.
Falske_bengt
Falske_bengt

Antal inlägg : 1233
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Path of Exile Empty Sv: Path of Exile

Inlägg  Dr. Drakken tor jan 24, 2013 6:53 pm

va? han dog at lvl 4.so what. reroll. problems?
Dr. Drakken
Dr. Drakken

Antal inlägg : 1350
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Path of Exile Empty Sv: Path of Exile

Inlägg  ronin5432 tor jan 24, 2013 7:41 pm

ja och sen dog gubbe nummer 2 ... pallar fan inte spela om samma skit hela tiden.
sen kommer vi alla att dö för eller senare.
ronin5432
ronin5432

Antal inlägg : 563
Join date : 11-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Path of Exile Empty Sv: Path of Exile

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet